понеделник, 6 август 2012 г.

Домашни маски


Привет дами! Днес е един от почивните ми дни, за това реших да ви споделя някои от любимите ми домашни маски, с които се мажа през почивните дни. Ще ви споделя няколко маски за коса и няколко маски за лице.

Да започнем с тези за коса.

Маска за коса с хума.
Около 150/200гр хума смесвате с оцет, до получаване на хомогенна каша. Прибавяте и 1-2с.л. мед и разбърквате, пак до хумогенна смес. Нанасяте на косата и седите с нея колкото се може повече.

Маска за коса с тривитаминол
Сместа съдържа 2с.л. тривитаминол(можете да намерите във всяка ветеринарна аптека), 2с.л. кисело мляко, 1с.л. мед, 1с.л. зехтин(или друго подхранващо олио) и 1с.л. алкохол(препоръчвам водка, защото ракията много мерише).
Лично още не съм я пробвала, но съм чувала страхотни неща за нея.

Моята любима маска.
15/20мл зехтин, 2 жълтъка, 1с.л. мед, ½ с.л. шампоан (или алкохол), 2с.л. лимонов сок, можете да добавите и  витамин А или витамин Е на ампули. Разбърквате всичкото нещо и го нанасяте по дължината на косата. За тези с много суха коса, може и в корените. Оставяте го да седи колкото можете повече и после измивате с шампоан.

И последно за косата, един малък трик, който правя когато нямам 2-3 часа да седя със маска. Затоплям известно количество зехтин и го нанасям на крайщата на косата си 30мин преди да вляза да се къпя. После добре отмийте за да не изглежда косата ви мръсна. Не знам дали действително помага на цъвтежите ми или аз съм си го въобрзила, но дори и да съм пак съм доволна.


Сега малко домашни кашички за лице

Маска за почистване на порите по носа.
1ч.л. прясно мляко и 1ч.л. желатин се затоплят за няколко секунди в микровълновата. Разбърквате добре до пълното стопяване на желатина и нанасяте на носа, като внимавате да не се изгорите. Оставяте 20/25мин. до пълното изсъхване на сместа и след това отлепвате. Не го препоръчвам за дамите с много чувствителна кожа заради механичното отлепване на маската накрая.

Елементарна маска
Купувате си  така наречените тоалетни трици. Цената им е около 50ст. 1с.л. трици се смесва с 1с.л вода(или зехтин). Разбърквате сместа, нанасяте на лицето и разтривате хубаво, след което оставяте 10тина минути да подейства и изплаквате с вода.

Моята любима маска(за лице)
1ч.л. смляно и преварено кафе(т.е. като си направите кафето сутрин си взимате 1 лъжичка от утайката), 1ч.л. зехтин,  1ч.л. мед, 1 стрит на прах аспирин, 1ч.л. лимонов сок. Разбърквате, нанасяте на лицето и разтривате хубаво.Оставяте да подейства 10тина минути и отмивате с топла вода. Страшно освежава и  хидратира кожата.

И пак като за край много бърз трик за почистване на лицето. На мокра кожа разтривате сода бикарбонат и после изплквате с вода. Содата много хубаво почиства лицето.

Надявам се да съм била полезна на някои. Ако имате някакви конкретни желания за статии, напишете ми ги в коментарите. Хубава вечер и лека седмица пожелавам J

Няма коментари:

Публикуване на коментар